Jesteś tym co jesz – Twój typ skóry, a Twoja dieta.

Wiedziałaś, że składniki odżywcze jakie dostarczasz swojej skórze mają bezpośredni wpływ na to w jakiej jest ona kondycji? Spróbuj zbadać jaki masz typ cery, dowiedz się jakie składniki są jej potrzebne do odpowiedniej pielęgnacji i wprowadź w swojej diecie dobre zmiany!

Jak sprawdzić typ skóry.
Dokładnie umyj twarz. Nie wklepuj w nią żadnego kremu i pozostaw taką czystą na około 5-10 minut. Następnie bibułkę kosmetyczną przykładaj do poszczególnych miejsc na twarzy i sprawdzaj w których miejscach sebum jest dużo, w których mało lub wcale. Na tej podstawie będziesz wiedziała czy Twoja cera jest tłusta (dużo wydzielanego sebum, skóra świecąca się, gruba, widoczne zaskórniki, skóra słabo ukrwiona), sucha (mała ilość sebum, przesuszone i zaczerwienione miejsca, skóra wydaje się cienka, jest szorstka w dotyku, ma matowy wygląd i skłonność do zmarszczek), wrażliwa (skłonna do podrażnień, zaczerwienień), normalna (jędrna, napięta, czysta, występuje najczęściej u dzieci choć i dorosłym się zdarza).

W zależności od tego jaka jest Twoja cera, kolejno:

TŁUSTA LUB TRĄDZIKOWA
Jeżeli tak możesz opisać swoją cerę, to składnikami jakich Ci trzeba są selen oraz cynk. Cynk znajdziesz w ostrygach, ziarnach, kiełkach, ciemnej czekoladzie, arbuzie, mięsie wołowym. Selen w sporych ilościach znajduje się w rybach i owocach morza, produktach zbożowych, drobiu i wątróbce i jajach. Dodatkowo przy problemach skórnych przydatna będzie pokrzywa lub zielona herbata która oczyści organizm i będzie działała przeciwzapalnie.

SKÓRA DOJRZAŁA
Twoim sprzymierzeńcem będą produkty bogate w witaminę A. Znajdziesz ją w burakach, jajach, wątróbce i niskotłuszczowym jogurcie. Ponadto odpowiednie dla Ciebie będą wszelkie produkty zawierające antyoksyganty. Tu masz różnorodność bo możesz sięgać po borówki, jagody, truskawki, śliwki i wiele innych. Dodatkowo zaopatrz spiżarnię o olej słonecznikowy, migdały i orzechy laskowe – źródło witaminy E a także zawierające witaminę C – kiwi, czarną porzeczkę, ziemniaki. Witaminy C i E wspomogą nawilżenie skóry i odpowiednią stymulację kolagenu w niej zawartego.

SKÓRA WRAŻLIWA, SUCHA
W tym przypadku pomogą herbaty z pokrzywy i zielona – łagodząc stany zapalne częste przy tym typie cery. Warto w diecie zawierać siemię lniane, tłuste ryby jak łosoś czy makrela, brokuły oraz orzechy. Szukaj produktów z witaminami z grupy B oraz witaminy A.

Znajomość swojego typu skóry jest podstawą do odpowiedniej pielęgnacji. Dieta odgrywa tu niemałą rolę. Są jednak zasady istotne i aktualne dla każdego typu cery i zawsze.

1. Dostarczaj odpowiednią ilość wody od. 6 do 8 szklanek na dzień – latem można zwiększyć tę ilość. Jest to niezwykle istotne i do znudzenia powtarzane. Poza tym warto pić napary z pokrzywy i zieloną herbatę. Zielona herbata jest bogata w antyutleniacze, obie herbaty świetnie łagodzą stany zapalne, oczyszczają organizm a więc i skórę.
2. Zwracaj uwagę na indeks glikemiczny produktów i postaw na te o niskim IG. Stany zapalne skóry mogę być wywoływane przez duże wyrzuty insuliny – żywność o niskim IG może przyczynić się do ich ograniczenia.
3. Staraj się ograniczyć słodycze i produkty wysoko przetworzone – ostatnie badania wskazują, że zbyt duża ilość niezdrowych słodkich przekąsek może przyczyniać się do złej kondycji skóry. Spróbuj bardziej wybiórczo i z większą uwagą wybierać swój deser czy przekąskę na słodko.

Dbaj o to co masz na talerzu i zapewnij sobie młodą i zdrową cerę na długo 🙂

Start typing and press Enter to search