Lekkie sałatki – czyli smaczna pomoc w dążeniu do płaskiego brzucha!

Chociaż pogoda za oknem na to nie wskazuje, to tak – mamy już wiosnę. A to oznacza, że jeżeli chcesz poprawić przed urlopem swoją sylwetkę i dorobić się ładnego, płaskiego brzuszka, to czas najwyższy zacząć o niego walczyć! Ćwiczenia to jedno – choć bardzo ważne. Jednak drugim elementem, równie istotnym jest dieta. Czasem brakuje nam już pomysłów, dlatego żebyś nie jadła tylko kanapek lub tylko „jogurcików”, podaję Ci przepisy na pięć lekkich i zdrowych sałatek 🙂 Zabierzesz je do pracy, zjesz o każdej porze i przede wszystkim nie nudząc się, ani nie ograniczając – zdrowo i smacznie zjesz ! Dieta to nie ograniczenie!

#1 Sałatka z pieczonym kalafiorem na rukoli i roszponce.
Potrzebujesz do jej wykonania kalafior, sałaty: rukola i roszponka, pomidorki koktajlowe, oliwę z oliwek, sól oraz pieprz i świeżą bazylię. Możesz dodać również ziarna np. dyni. Kalafior dzielisz na drobne części, skrapiasz oliwą, dodajesz sól i pieprz i pieczesz około 25 minut w 220 stopniach (na złocisty kolor).
W misce lub na talerzu układasz oba rodzaje sałat, kładziesz kalafior, dodajesz resztę składników. Na koniec dekorujesz listkami świeżej bazylii.

#2 Sałatka z wędzonym łososiem i ćwiartkami jajka.
Składniki jakie będą Ci potrzebne to oczywiście sałata, możesz użyć mixu sałat. Ponadto plastry wędzonego łososia, 2 jajka ugotowane na twardo, kapary (ok. 2 łyżki), świeży koperek oraz jogurt naturalny (dwa ostatnie składniki posłużą do wykonania sosu). W misce układasz kolejno sałatę, małe plasterki łososia, ćwiartki jajek dookoła talerza. Dodajesz kapary. Osobno przygotowujesz sos z jogurtu i koperku, doprawiasz solą. Sosem polewasz dekoracyjnie sałatkę i gotowe 🙂

#3 Lekka sałatka z grillowanym kurczakiem.
Do tej sałatki składnikami będą: filet z kurczaka (ok. 150g), sałata – tutaj również może być mix sałat. Dodatkowo przygotuj płatki parmezanu oraz pomidorki koktajlowe. Do przygotowania sosu, użyjesz majonezu, jogurtu greckiego lub naturalnego oraz drobno posiekanych kaparów.
Umytego i oczyszczonego z błonek kurczaka dopraw solą i pieprzem, posmaruj oliwą i upiecz w piekarniku z opcją grillowania lub na grillu domowym. Gotowe mięso pokrój w paski i ułóż na sałacie. Dodaj pomidorki i parmezan. Przygotuj sos, mieszając wszystkie jego składniki i udekoruj nim swoje dzieło.

#4 Wykwintna sałatka z szynką parmeńską i truskawkową nutą.
Do zrobienia tej sałatki przydadzą się: truskawki, szynka parmeńska, sałata rukola, pistacje, czerwona cebula oraz małe kuleczki mozzarelli. Do sosu potrzebne będą: oliwa, sok z cytryny, szczypta pieprzu i odrobina miodu. Opcjonalnie może być zmiażdżony na drobno lub przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystkie składniki sałatki umieszczamy w misce. Możesz dowolnie je ułożyć. Albo wymieszać albo położyć warstwami. Potem przygotuj dip i polej nim sałatkę. Jest tak pyszna, że trudno będzie nie zjeść całej od razu!

#5 Sałatka na kanapce.
Ta ostatnia jest lekiem na nudę! Przygotuj pełnoziarnistą bagietkę, mix sałat, mały jogurt grecki, ogórek, listek świeżej mięty, pomidorki koktajlowe oraz pestki dyni do posypania. Bagietkę pokrój wzdłuż, potem na około 20 cm kawałki. Polej je delikatnie sosem, który przygotujesz ze startego ogórka, jogurtu, posiekanego listka mięty, soli i pieprzu. Na to połóż sałatę, pomidorki koktajlowe, polej resztą sosu i posyp ziarnami. Taka sałatka będzie hitem na drugie śniadanie w pracy!

No to już wiesz, że zdrowa i lekka dieta nie oznacza dla Ciebie nudy! Baw się wymyślając nowe połączenia składników. Może coś z tych sałatek odejmiesz, a zastąpisz innym składnikiem. Masz pełną dowolność. Ja także lubię takie dania modyfikować, bo ciężko nie trafić z pasującym składnikiem 🙂
Powodzenia w traceniu oponki!

Start typing and press Enter to search