Kiedy jest najlepszy czas na odchudzanie?

Z jakiegoś powodu najczęstsze plany i postanowienia by zrzucić kilka kilogramów, zgubić tłuszczyk i cellulit przypadają na Nowy Rok, ewentualnie na kilka tygodni przed wyjazdem na urlop na którym będziesz musiała pokazać się w bikini. Tymczasem moim zdaniem najbardziej optymalny czas na odchudzanie to całe piękne lato! Oczywiście wiadomo, że najlepiej jest dbać o siebie przez cały rok, ale jeżeli już chcesz odchudzić się z kilku nadprogramowych kilogramów to zacznij właśnie teraz gdy lato jest w pełni! Dlaczego?

Naturalne wsparcie
Latem masz dostęp do świeżych warzyw i owoców. Możesz więc po pierwsze urozmaicać posiłki, by nie znudzić się smakiem. Dieta w czasie odchudzania i nie tylko musi być zbilansowana i zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Mając szeroki wybór warzyw i owoców masz gwarancję, że wszystko to sobie zapewniasz. Po drugie na pewno znajdziesz coś co będzie Ci smakowało – nie złamiesz się przez wymówkę, że nic Ci nie pasuje. Po trzecie wszystkie warzywa i owoce w sezonie letnim są tańsze, więc masz też motywację ‚ekonomiczną’.
Inna sprawa, że latem chcemy jeść lekko, bo wysokie temperatury powodują, że apetyt na ciężkie posiłki jest znikomy. Chętniej zjesz sałatkę czy wypijesz koktajl nie czując, że to wyrzeczenie, ale sycący lecz lekki posiłek.

Jeszcze większa dawka motywacji
Zimą gdy za oknem jest ciemno i zimno trudno znaleźć nam w sobie siłę i motywację do treningów. Marzymy raczej o herbacie z cytryną i zaleganiu w domu najlepiej pod kocykiem. Latem jest jasno, ciepło, dni są długie, a słońce motywuje nas podwójnie do działania! Jesteśmy pełni życia i chęci by zmieniać wszystko więc i motywacja do odchudzania nie uleci zbyt szybko. Spróbuj! Latem zwiększa się także zakres aktywności fizycznych których możemy spróbować, więc łatwiej znaleźć coś dla siebie i wytrwać przez cały proces odchudzania, a nawet zapoczątkować aktywność w naszym stałym całorocznym planie.

Łatwiejsze gospodarowanie czasem
Latem dzień jest dłuższy, a mam wrażenie, że łatwiej jest nam zorganizować się do działania gdy za oknem jest jasno. Jeżeli jedynym czasem na trening czy przygotowanie przez nas posiłku jest poranek – możemy wstać wcześniej a i tak przez słońce za oknem i silniejsze działanie szyszynki dzięki której wydzielasz serotoninę, będziesz miała świetne samopoczucie i chęć do działania. Jeżeli zaś lubisz ćwiczyć wieczorem, to masz na to duuużo więcej czasu niż powiedzmy zimą. Wykorzystaj to! Planuj swój dzień tak by sprzyjał działaniom odchudzającym. Biorąc pod uwagę to, że podczas zdrowego odchudzania powinnaś tracić do 2 kg na tydzień, możesz w ten miesiąc lata zgubić 6-8 kg! To ogromna różnica! Gdy zobaczysz efekty pod koniec lata na pewno nie zaniedbasz się po jego upłynięciu!

Co ważne – latem dzięki świeżym owocom i warzywom dostarczasz sobie sporo błonnika, a to daje uczucie sytości – jesteś najedzona a jednocześnie lekka.

Jeżeli mimo wszystko wahasz się czy zacząć i czy Ci się uda – spróbuj wszystko zaplanować. Weź kartkę i długopis i rozpisz sobie plan wg którego będziesz postępowała. Wyznacz dni treningowe – ustal na początek 3 dni. Zaplanuj konkretnie jaki trening wykonasz.
Zrób listę zakupów pod konkretne dania – wtedy też łatwiejsze będzie trzymanie się zasad.
Motywuj się dodatkowo – zastanów się co najbardziej zachęca Cię by w ogóle zacząć i przypominaj to sobie za każdym razem kiedy Ci się odechce! Na niektórych działają zajęcia grupowe – mają więcej motywacji gdy wiedzą że zajęcia mają z innymi ludźmi, zawierają nowe znajomości i przychodzą choćby po to żeby wzajemnie się dopingować. Na mnie to akurat nigdy nie działało, zawsze wolałam trening indywidualny, bo pozwalał mi się skupić ale każdy musi znaleźć receptę na siebie !

A jak się nie uda tym razem? To spróbujesz kolejny! Na tym to wszystko polega, żeby się nie poddawać !

Powodzenia!

Start typing and press Enter to search