Jak szybciej spalać tkankę tłuszczową? Sama sprawdź, że się da!

No dobrze. Umówmy się, że jeżeli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej, to każda chciałaby szybciej. Jedni mają predyspozycje i wystarczy trochę aktywności by pozbyć się oponki z brzuszka, nadprogramowych kilogramów z ud czy skąd jeszcze chciałybyście trochę odjąć. Niestety czasem dzieje się tak, że na początku odchudzania wszystko „działa” prawidłowo i cieszymy się, bo efekty nadchodzą szybko, natomiast po jakimś czasie ten proces znacznie spowalnia.

Nagle wydaje się nam, że pomimo wszelkich starań nasza waga płata nam figle i ni w ząb nie chce się ruszyć. Czy to znaczy: koniec odchudzania? Niestety wiele kobiet wówczas traci motywację i nie szuka nowych rozwiązań, które mogą poprawić i przyspieszyć efekty. A warto!

Jest kilka sposobów, dzięki którym przyspieszysz spalanie tłuszczu. Musisz tylko spróbować. Wiadomo, że w jeden dzień nie przybrałaś kilogramów więc nie możesz liczyć na zgubienie ich w jeden dzień. Możesz jednak ten proces nieco przyspieszyć, a to na pewno także doda Ci motywacji. W końcu nic tak nie motywuje jak widoczne efekty!

Pierwsza i oczywista sprawa: wykonuj treningi interwałowe.
Wiele kobiet żyje w przekonaniu, że jak będzie truchtać przez pół godziny lub wykonywać długo ćwiczenia statyczne spali tłuszcz. Nie twierdzę, że takie treningi nic nie dają w procesie odchudzania. Jednak w treningu mającym na celu spalanie tłuszczu najbardziej efektywne są interwały czyt. treningi o zmiennej intensywności. Tętno skacze wtedy bardzo wysoko. Wiem to z własnego doświadczenia. Dopiero gdy zmieniłam trening na interwałowy faktycznie zobaczyłam efekt spalania tkanki tłuszczowej i to w błyskawicznym jak na mnie tempie.

Sprawdzaj i uzupełniaj żelazo.
Być może nie zdawałaś sobie z tego sprawy, ale zbyt mała ilość tego pierwiastka we krwi może spowalniać metabolizm. Nie dopuszczaj do sytuacji, w której poziom żelaza we krwi jest poniżej przeciętnej – szkodzi to również dlatego, że powoduje anemię. Warto pamiętać, by wzbogacać swoje posiłki o produkty zawierające spore ilości żelaza. Co dokładnie? Wątróbka, szpinak, groch, nać pietruszki, czerwone mięso.

Doprawiaj dobrze swoje potrawy.
Jeżeli lubisz wyraziste smaki, używasz dużo ziół, ostrych przypraw – to świetnie! Jeżeli do tej pory nie próbowałaś – śmiało. Wprowadź do swojej kuchni chilli, pieprz cayenne, czosnek, oregano, bazylię. Po pierwsze pomożesz sobie w odchudzaniu, po drugie przekonasz się, że dietetyczne jedzenie nie jest jałowe i bez smaku. Staraj się za to unikać dosalania potraw – co do soli obowiązuje wciąż zasada –  im mniej tym lepiej.

Dostarczaj sobie silnych utleniaczy.
Dlaczego? A dlatego, że bardzo usprawniają metabolizm, co więcej hamują wchłanianie lipidów. Znajdziesz je w zielonej herbacie, kakao, bobie – ale nie tylko- są również w skórkach owoców – dlatego oczywiście warto ją jeść zamiast obierać owoce.

Zajadaj cytrusy.
Zwłaszcza grejpfruty, pomelo, pomarańcze. Korzystaj z zawartej w nich witaminy C. Czerp to co dobre z ich niskiego IG, dużej zawartości błonnika! Same korzyści płyną z jedzenia tych owoców, więc śmiało dodaj je do swojej codziennej diety.

Stawiaj na relaks!
Zaskoczona? A to prawda. Stres wpływa na nasze odchudzanie niekorzystnie. Sprzyja przybieraniu na wadze w okolicach brzucha szczególnie, a wszystko to przez takie hormony jak adrenalina i kortyzol. Dlatego spróbuj wprowadzić także relaksujące zajęcia jak joga, basen czy książka. Warto.

Odpuść sobie internetowe „diety cud”.
Niestety internetowe diety są przeważnie bardzo nieprzemyślane i niedopasowane do Ciebie. Dodatkowo, bardzo często są to diety eliminujące wybrane składniki i dość monotematyczne. Koniec końców chodzisz głodna i spowalniasz przez to metabolizm. Jeżeli chcesz mieć rozpisaną dietę – odwiedź dietetyka i niech on, profesjonalista zbada Twoje potrzeby i dopasuje zrównoważoną dietę, która pomoże Ci osiągnąć zamierzone cele.

No dobrze – na tę chwilę to tyle. Na pewno jeszcze nie raz na temat spalania będę dla Was pisała, bo chcę ułatwić Wam trochę drogę którą sama przechodziłam. Dlatego trzymam mocno kciuki!

Buziaki!

Start typing and press Enter to search