Trening w upalny dzień może być przyjemny? Sprawdź!

Wielu się nad tym tematem zastanawia. Wielu też traktuje upał jako wymówkę od ćwiczeń – bo mi duszno, bo nie mam siły i to na pewno niezdrowe. Prawda jest taka, że jeżeli dobrze przygotujesz się do treningu i zadbasz o odpowiednie czynniki podczas ćwiczeń – będą one nie tylko zdrowe, ale i przyjemne!

PO PIERWSZE: SKUTECZNIE NAWADNIAJ.
O tym, że powinniśmy pić wodę wie chyba każdy, ale często popełniamy błąd pijąc wodę źródlaną zamiast mineralnej. Chodzi o to by Twój organizm faktycznie został nawodniony, a nie by woda przez niego „przeleciała”. Jak to robić? Jak już mówiłam – woda mineralna. Poza tym możesz zwykłą wodę wzbogacić o sok z cytryny, miętę – cokolwiek co spowoduje, że Twój organizm będzie wodę filtrował. Możesz także wypić izotonik – kupić lub zrobić własny!

Przepis na domowy izotonik:
– 900 ml wody
– 90 g miodu (ok. 4 płaskie łyżki)
– szczypta soli
– sok z jednej cytryny

To napój izotoniczny uniwersalny, więc śmiało możesz go przygotowywać do każdej aktywności fizycznej 🙂

PO DRUGIE: ODPOWIEDNIO DOBIERZ PORĘ TRENINGU.
Wykorzystaj fakt, że z o poranku lub w godzinach wieczornych robi się nieco chłodniej i tak zaplanuj dzień by wykonać swój trening właśnie w tym optymalnie bezpiecznym czasie. Unikaj ćwiczenia w samo południe (najlepiej unikać godzin 11.00 – 15.00), żeby nie narażać swojego zdrowia na niebezpieczeństwo.

PO TRZECIE: POSTAW NA LŻEJSZĄ DIETĘ.
Łatwiej będzie Ci zabrać się za trening, jeżeli zastosujesz dietę lekką bogatą w warzywa, owoce, ryby czy jogurty – unikaj ciężkich i tłustych potraw, ponieważ czując się ociężale nie będziesz miała ochoty na ruch. Niech chociaż Twój posiłek przed treningiem nie będzie obciążającym dla żołądka, niech nawodni organizm. Dieta ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie więc możemy dzięki niej sterować swoją chęcią do aktywności fizycznej! Wykorzystajmy tę możliwość!

PO CZWARTE: ZNAJDŹ ALTERNATYWĘ DLA SPORTÓW NA POWIETRZU.
Jeżeli jesteś osobą wrażliwą na wysokie temperatury i bieganie czy jakikolwiek sport na świeżym (upalnym) powietrzu jest dla Ciebie zbyt dużym wyzwaniem i obciążeniem, spróbuj pływania lub innych sportów wodnych albo przerzuć się na klimatyzowaną siłownię. Możesz także ćwiczyć w domu jeżeli masz do tego odpowiednie warunki i oczywiście masz w sobie tyle motywacji by zacząć trening.

PO PIĄTE: UBIERAJ SIĘ ODPOWIEDNIO DO POGODY I DŁUGOŚCI TRENINGU,
Wiem, że czarny wyszczupla i pewnie większość z nas lubi ćwiczyć w ciemnych strojach 🙂 Pamiętajmy jednak, że w upalne dni powinniśmy postawić na jasne stroje które nie będą dodatkowo „ściągały” i kumulowały promieni słonecznych. Poza tym strój powinien być lekki i przewiewny. Jeżeli trening jest krótki postaraj się by strój sportowy odkrywał jak najwięcej ciała. Jeżeli planujesz trening dłuższy, miej przykryte ramiona i plecy, by uniknąć poparzenia słonecznego. Ubrania wybieraj oddychające, odprowadzające pot – raczej zrezygnuj z bawełny. Pamiętaj także o czapce na głowie koniecznie jasnej 🙂

Oczywistym punktem w całej tej liście jest smarowanie odkrytych miejsc ciała kremem z filtrem. Dbaj o swój organizm i nie narażaj go na szkodliwe działanie upalnych warunków pogodowych.

Trening latem i w ogóle w gorące dni może być naprawdę przyjemny i satysfakcjonujący, zwłaszcza gdy widzisz jak pot z Ciebie leje się strumieniami. Masz wtedy wrażenie jakbyś zrzucała kilogramy w oczach. Musisz tylko zadbać o odpowiednie warunki ćwiczeń.

Podsumowując – jeżeli chcesz postarasz się i zrobisz to, jeżeli nie chcesz – upał będzie dla Ciebie wymówką! Co zrobisz? 🙂

Start typing and press Enter to search