Zaplanuj ze mną swój fit weekend! Prostych 5 kroków do weekendu w stylu FIT!

Zawsze układając swoje fit plany, skupiamy się na tym by jak najwięcej zrobić w ciągu tygodnia, a gdy przychodzi weekend mamy odpoczynek od treningów, zdrowej diety i wszystkiego co kojarzy nam z byciem FIT. Dieta zawsze od poniedziałku, ćwiczenia też zawsze od poniedziałku i koniec końców poniedziałek zdaje się być dla nas nieprzyjemny jak zderzenie Titanica z góra lodową. A gdyby tak odwrócić kolejność i trochę się tym byciem fit zabawić? Jeżeli na co dzień jesteś zapracowana, co powiesz na zorganizowanie fit weekendu?

Takie dwa dni w fitnessowym nastroju mogą pozytywnie nakręcić Cię na kolejny tydzień, mogą zainspirować Cię i zmotywować do co raz większych zmian, albo też będą miłą odskocznią dla Ciebie od codziennego trybu. Gotowa?

1. WYKORZYSTAJ WEJŚCIÓWKĘ FREE DO KLUBU FITNESS/SIŁOWNI

Myślę, że już każdym mieście jest co najmniej jeden klub, a większość z nich oferuje darmową jednorazową wejściówkę. W weekend mamy więcej czasu, więc na spokojnie możemy wybrać najbardziej interesujące dla nas zajęcia i w pełni zrelaksowane możemy na nie pójść. Takie zajęcia to nie tylko okazja do dobrego treningu, ale także poznania nowych ludzi.
Jeżeli jesteś typem indywidualistki możesz po prostu sama wykonać ćwiczenia na siłowni, pobiegać na bieżni i zapewnić sobie energetyczne cardio.

 

 

2. UGOTUJ COŚ ZDROWEGO.

Na pewno znasz lub może nawet śledzisz fit blogi z przepisami na dietetyczne dania, desery czy przekąski. Wybierz ten przepis, który zawsze chciałaś wykorzystać, ale nie miałaś okazji, czasu albo po prostu pochłonął Cię syndrom lenia! Ja ostatnio robiłam fit Bounty – wyszło super! Przepis znajdziesz tutaj

3. CZY WOKÓŁ CIEBIE DZIEJE SIĘ COŚ W TEMACIE I KLIMACIE FITNESS? IDŹ TAM!

Jeżeli mieszkasz w dużym mieście, być może odbywają się targi fitness. Może w Twojej miejscowości mają miejsce jakieś spotkania i wspólne biegi mieszkańców lub inne wydarzenia, które mogą okazać się dla Ciebie dawką pozytywnej energii. Jeżeli nie, to może spróbuj skrzyknąć kilka osób i wyjść w plener – jeżeli nie biegać, to może chociaż pospacerować?

4. ZAPLANUJ JADŁOSPIS I ZAKUPY NA TYDZIEŃ.

Jeżeli ten fit weekend ma być początkiem zmian w Twoim życiu, warto zaplanować zdrowszy jadłospis – konkretne dania do zjedzenia w domu czy też w pracy i przygotować listę zakupów. W ten sposób unikniesz nieprzemyślanych zakupów robionych ‚na szybko’ no i z pewnością trudniej będzie o wymówkę, kiedy będziesz miała przygotowane posiłki..

5. ODSTRESUJ SIĘ I DAJ CHWILĘ WYTCHNIENIA SAMEJ SOBIE

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale być fit czyli żyć zdrowo oznacza także redukować do minimum stres wynikający z naszych codziennych doświadczeń. Dlatego oprócz posiłków i aktywności, postaraj się zadbać o odpowiednią dawkę relaksu i prawdziwego zasłużonego odpoczynku. Wyłącz się na chwilę ze świata on-line. Obejrzyj dobry film, poczytaj książkę, porozmawiaj z kimś bliskim albo zrób domowe spa. Postaraj się zdystansować i na maksa zregenerować siły.

Po takim weekendzie na pewno wskoczysz w nowy tydzień pełna sił i powera do pracy! Rozumiem, że nie zawsze możesz mieć czas i siłę na regularne ćwiczenia, „czyste” posiłki zjadane regularnie, odpowiednia ilość snu. Pamiętaj, że dla chcącego nic trudnego. Dlatego właśnie powstał ten wpis. Chcę pokazać Ci ciekawą alternatywę! Wchodzisz w to?

Buziaki i powodzenia <3

Start typing and press Enter to search