Zrób coś dla zdrowia nie ruszając się z domu!

Jeżeli czasem zaniedbujesz swoje zdrowie, bo twierdzisz że nie masz czasu by wyjść z domu lub uważasz że jakieś tam „zdrowe tryby” nie są dla Ciebie, przeczytaj ten tekst. Chcę Ci pokazać, że przy odrobinie chęci i motywacji możesz nie ruszając się ze swoich czterech ścian zadbać o swoje zdrowie, zrobić coś dzięki czemu utrzymasz je w dobrej kondycji.

Tak naprawdę piszę ten tekst dla Ciebie, bo uważam że każda z nas powinna poświęcać sobie czas i dbać o siebie. Bez wymówek, bez usprawiedliwiania się obowiązkami, mężem, dzieckiem czy pracą. Nie mówię, że mamy wyglądać jak modelki VS. Mamy się akceptować. Wiedzieć, że robimy wszystko, by czuć się dobrze, traktować się dobrze, kochać siebie. Bo jeżeli Ty sama Kochana kobieto nie będziesz siebie szanowała, akceptowała i kochała, to jak możesz oczekiwać, że ktoś inny będzie? Zacznij od siebie i dla siebie.

Poniżej 10 rzeczy dla Twojego zdrowia i lepszego samopoczucia – bez wychodzenia z domu.

Kubek zielonej herbaty.
Albo ziół. I to nawet dzbanek! Zielona herbata, najlepiej liściasta wspaniale wpływa na nasz organizm. Po pierwsze jest to alternatywa dla picia odpowiedniej ilości wody – świetnie nawodni Twój organizm. Po drugie ma antyutleniacze i wspomaga nawet odchudzanie. Ma wiele właściwości zdrowotnych. Warto też docenić smak zielonej herbaty.

Krótki domowy trening
Już nie raz mówiłam, że jeżeli chcesz być aktywna nie musisz wychodzić z domu. Potrzebne są mata lub koc, mała powierzchnia i chęci. Wystarczy 30 minut treningu by poprawić krążenie, regularne treningi poprawią jędrność skóry i jej sprężystość, a przede wszystkim dzięki uwalniającym się endorfinom – dadzą świetne samopoczucie!

Posłuchaj ulubionej muzyki
Słuchając muzyki możesz się zrelaksować i wręcz zapomnieć o troskach i zmartwieniach. Uwielbiam ten stan. Chwila tylko dla mnie i dźwięków. Naprawdę polecam na poprawę humoru. Możesz wprawić się w niesamowity nastrój!

Zaplanuj swój jadłospis i zakupy
Na szybko, będąc w sklepie pomiędzy milionem innych zadań nie masz czasu na zastanawianie się czy zrobisz z tego coś zdrowego czy raczej znowu wyjdziesz do pracy z batonikiem albo bułką z serem. Znajdź kilka chwil, weź do ręki długopis i notes, albo znajdź aplikację w telefonie i kierując się tym co lubisz jeść i umiesz zrobić – rozpisz sobie jadłospis i zaplanuj zakupy. W ten sposób możesz jedząc to co lubisz skonstruować zdrową dietę. Zaplanuj posiłki do pracy i zdrowe obiady w domu.

Ugotuj coś zdrowego i smacznego
Idąc dalej tropem zdrowego odżywiania – przygotuj jakieś pyszne zdrowe danie i zachwyć nim rodzinę! Bo co wprawi Cię w lepszy nastrój niż pyszne jedzenie? Ja dzisiaj stawiam na rybę pieczoną w folii z ziołami i grillowane warzywa. Uwielbiam ten zestaw. Po powrocie z wakacji zauważyłam, że zaczęliśmy częściej sięgać po ryby na obiad czy kolację.

Znajdź kilka minut na przyjemności
Co lubisz robić? Poświęć na to chociaż 20 minut w ciągu całego dnia. Wiem, że w ciągu tygodnia to może być trudne. Praca, dzieci, dbanie o ognisko domowe – pochłaniają sporo czasu, ale to nie powód by zapominać o sobie. I nie – to nie jest samolubne. To zdrowe podejście do życia. Jako człowiek potrzebujesz też chwili dla siebie, na robienie tego co kochasz. Znajdź na to czas, a na pewno te kilka minut naładuje Twoje baterie i zapewni energię do działania!

Zaserwuj sobie małe spa
W trakcie kąpieli dolej ulubionego olejku czy płynu do kąpieli. W łazience zamiast światła zapal świece. To wystarczy. Nałóż na twarz ulubiony krem lub maskę. Wmasuj w ciało zapachowy nawilżający balsam. I już. Wcale nie musisz poświęcać na to dużo czasu. Możesz wykorzystać ten w którym i tak brałabyś prysznic czy codzienną kąpiel.

Pooddychaj głęboko
To dobre dla tych kobiet, które mają na co dzień sporo stresu czy nerwów lub są bardzo zabiegane. Usiądź na łóżku lub podłodze, zamknij na chwilę oczy i weź 10 powolnych, głębokich wdechów. Nabierz powietrza nosem, wypuść ustami. Spokojnie. Uspokój nerwy, rozluźnij mięśnie. To pomoże.

Poczytaj książkę
Najlepiej taką, która w jakiś sposób Cię rozwinie. Czytanie oprócz tego, że wpływa na Twoją kreatywność, wzbogaca słownictwo, rozwija twórcze myślenie i daje ogrom wiedzy – sprawia niesamowitą przyjemność. Czytanie przed snem może Cię wyciszyć. Lekka lektura z rana nastroi Cie pozytywnie na nadchodzący dzień. Warto inwestować w książki.

Wyśpij się
Po pracowitym dniu potrzebujesz regeneracji i odpoczynku. Nic tak nie pomaga jak dobry, spokojny sen. Zapewnij sobie jednak ku temu dobre warunki: ciemne pomieszczenie – mi bardzo przeszkadza w zaśnięciu jak światła latarni ulicznych przebijają się przez okna, dlatego spuszczam rolety w oknach na noc. Wycisz emocje. Połóż się trochę wcześniej. Nie zarywaj nocy – staraj się położyć przed 24.00. Jeżeli zregenerujesz siły przez noc, rano będziesz pełna energii do działania!

Co jeszcze mogłabyś dodać do tej listy? Może Ty też wiesz jak zadbać o siebie w domowym zaciszu?

Start typing and press Enter to search