Ostatnie bliskie mi stały się zagadnienia związane z wizażem. Wiadomo, początek drogi, trzeba nabyć gruntowną wiedzę i umiejętności zanim świat ujrzy „maziaje” na buzi 🙂 Zagłębiając się w temat coraz bardziej wiem, że nie same pudry, róże i innego rodzaju kosmetyki są podstawą dobrego makijażu. Nie tylko maseczki, peelingi i wszelkiego rodzaju kremy i pielęgnacyjne kapsułki. Piękno (także skóry) bierze się od wewnątrz. Nie wystarczy chlusnąć sobie przed lustrem na lico jakiś fluid, „zaszpachlować” i już po sprawie. Okazuje się, że wygląd naszej skóry, jej kondycja w dużej mierze zależy od tego jak się odżywiamy, jaki prowadzimy styl życia, czy wysypiamy się, czy nie jesteśmy narażone na zbyt dużą ilość stresu. Oczywiście także nasze geny odgrywają jakąś rolę w tendencjach cery do różnych zachowań. Z jednych jesteś zadowolona bardziej z innych mniej, zawsze jednak te cechy, które Ci przeszkadzają, może spróbować niwelować. Ale do rzeczy – poniżej kilka wskazówek co zrobić, by Twoja skóra była zdrowa, promienna i piękna !

# 1 Dostarczaj sobie witaminy w pożywieniu !
Żadne witaminy w tabletkach, nie zastąpią Ci zrównoważonej diety. Twoja skóra potrzebuje szczególnie witamin A, C oraz E. Gdzie je znajdziesz? W większości owoców i warzyw ! Witamina A, która zapobiega starzeniu się skóry występuje w sporych ilościach w marchwi, szpinaku, brokułach, słodkich ziemniakach. Witamina C, która fantastycznie działa na oczyszcza i rozjaśnia w dużej mierze znajduje się w papryce, pomarańczach, truskawkach i zielonych warzywach. Poza tym zafunduj sobie sporą dawkę cynku, który znajdziesz w pełnych zbożach, warzywach strączkowych oraz orzechach i rybach.
Ważnym elementem, którego nie może zabraknąć w Twojej diecie, jeżeli dbasz o zdrowie włosów, skóry i paznokci jest biotyna, znana także jako witamina H lub B7. Jej źródłem są produkty pełnoziarniste, masło orzechowe, jaja i wątróbka.
Pamiętaj, że łykając witaminy w tabletkach, dostarczasz organizmowi wyselekcjonowaną witaminę, natomiast zjadając zwykłą, prostą sałatkę z zielonych warzyw aplikujesz sobie zdrowy zastrzyk niezbędnych składników w znacznie większej ilości. Poza tym w pożywieniu bardzo trudno o przyjęcie zbyt dużej ilości witamin, co w przypadku środków aptecznych jest już bardziej możliwe.

# 2 Wysypiaj się.
Nic tak dobrze nie zrobi na cienie pod oczami jak porządny sen 🙂 Kiedy nie dosypiamy, nasza cera jest poszarzała i wygląda przez to starzej. Zwracając uwagę na odpowiednią ilość snu, zapewniasz sobie promienny wygląd i regenerację. To bardzo ważne, a tak często przez nas lekceważone.

# 3 Nawadniaj się.
To już jest zdanie powtarzane wręcz do znudzenia, ale skoro nasze ciało składa się gł. z wody, to utrzymanie odpowiedniego poziomu nawodnienia komórek jest niezbędne do tego, by nasz organizm zdrowo się prezentował. Słyszałam, ze picie 8 szklanek wody dziennie oczyszcza z toksyn i utrzymuje skórę w dobrym stanie. Dlaczego więc nie postawić szklanki z wodą na biurku w pracy czy w domu i nie nawadniać się regularnie ? Mając wodę „przed oczami ” łatwiej nam będzie o niej pamiętać. Wypijaj także szklankę wody za każdym razem gdy pijesz kawę, czarną herbatę czy alkohol. Neutralizuj w ten sposób niekorzystne działanie tych napojów. Możesz także pić herbatki ziołowe. Dobre na cerę będą herbatki z bratka, pokrzywy.

# 4 Aktywność fizyczna.
To też dość powszechny sposób, ale tak – regularne uprawianie sportu niezwykle dobrze wpływa na nasz zdrowy wygląd. Po pierwsze wypacamy toksyny, po drugie dotleniamy komórki, na przykład biegając na powietrzu. Poprawiamy krążenie, przyspieszamy metabolizm, redukujemy stres który także potrafi odcisnąć piętno na wyglądzie skóry, poprawiamy samopoczucie,a jak wiemy, co w środku to i na zewnątrz. Dlatego sport jest tak istotny.

# 5 Uważaj na słońce.
Słońce dobra rzecz, jednak nadmierne wystawianie się na jego działanie, może mieć dla nas negatywne skutki. Jakie ? Zaczynając od przedwczesnego starzenia się skóry, przebarwień, zmarszczek, aż po śmiertelne formy nowotworów skóry. Dlatego uważajmy i zachowujmy rozsądek, zażywając kąpieli słonecznych. Na pewno przydatne będą kremy z filtrem: zimą filtr 15, latem 30.

Jak się okazuje, sztuka dobrego makijażu tkwi znacznie głębiej niż mogłoby się zdawać. Jednak dbanie o siebie i stosowanie wskazówek, które wymieniłam powyżej, nie wymaga ani dużego nakładu gotówki, ani jakichś szczególnych poświęceń. Jedynie chęci i dokonywania świadomych wyborów. Myślę, że stosowanie większości z tych rad, poza tym że poprawi kondycję naszych włosów, skóry, paznokci sprawi także, że będziemy piękniej i zdrowiej się czuły. Samo poczucie dbania o siebie i poświęcania sobie choć „paru minut” uwagi w ciągu dnia, znacznie poprawi nasze samopoczucie i podniesie samoocenę !

Recommended Posts